پاورپوینت فصل سوم کتاب درمان اختلالات روانشناختی بارلو (اختلال اضطراب اجتماعی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل سوم کتاب راهنمای گام به گام درمان اختلالات روانشناختی (اختلال اضطراب اجتماعی) نوشته بارلو ترجمه فرزانه ردائی، حمیده موسوی، سمیه معتضدیان در قالب pptx و در حجم 27 اسلاید: 

بخشی از متن:
 زمانی که اختلال اضطراب اجتماعی برای اولین بار وارد معیار تشخیصی در نسخه سوم DSM (انجمن روان پزشکان آمریکا، ۱۹۸۰ - DSMIII) شد، تصور می شد که منجر به اختلال خفيف در عملکرد می شود. از آن پس تحقیقات نشان داده اند که اختلال اضطراب اجتماعی می تواند کاملا ناتوان کننده باشد. بخش زیادی از افراد با اختلال اضطراب اجتماعی گزارش می کنند که عملکرد شغلی، تحصیلی و اجتماعی آنها به دلیل ترس هایشان به طور جدی مختل می شود. افراد با اختلال اضطراب اجتماعی در مقایسه با همسالان غیر مضطرب دوستان کمتری دارند و کمتر با جنس مخالف قرار ملاقات می گذارند، و حتی در مقایسه با دیگر اختلال اضطرابی کمتر احتمال دارد که ازدواج کنند.

شایع ترین زمانی که اختلال اضطراب اجتماعی شروع می شود اوایل کودکی و نوجوانی است و معمولا به صورت یک دوره مستمر در نمونه های بالینی ادامه پیدا می کند (بروس و همکاران، ۲۰۰۵). ولی بیشتر افراد با اختلال اضطراب اجتماعی در جستجوی درمان نیستند مگر این که دچار اختلال دیگری باشند
 با این وجود میزان بهبودی در نمونه های آماری بیشتر از نمونه های بالینی است. حدود ۸۰-۷۰٪ افراد با اختلال اضطراب اجتماعی معیار تشخیص های دیگری را پر می کنند، و در بیشتر این موارد اختلال اضطراب اجتماعی بر شروع آن موقعیت هم ابتلایی، مقدم بوده است .
در نمونه های جامعه شایع ترین تشخیص های دیگر شامل هراس خاص، بازارهراسی، افسردگی اساسی و اختلالات مصرف الکل است .افراد با اختلال اضطراب اجتماعی با اختلالات هم ابتلا نسبت به افراد با اختلال اضطراب اجتماعی غیر پیچیده میزان اقدام به خودکشی بیشتری دارند، و بیشتر احتمال دارد که اختلال عملکرد شخصی داشته باشند، و اغلب برای کنترل علایم بیشتر دارو مصرف می کنند .
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4694 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:436 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252