پاورپوینت نقش رهبری و رهبری نوین و اثر بخش در مدیریت

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
*رهبران موثرترین افراد این عالم هستند. بنابراین وقتی برای بهبود مهارت های رهبری خود تلاش می کنیم یعنی برای افزایش حیطه اثرگذاری و موفقیت بیشتر خود تلاش می کنیم.
*همه ما برای موفقیت نیاز به کمک و حمایت دیگران داریم. رهبران آن چنددرصد محدود جامعه هستند که به دلیل قابلیت های بالای خود این توان را دارند که در راه کسب اهداف ارزشمند، الهام بخش و هدایت گر دیگران شوند و آنها را با خود همراه سازند و البته در این مسیر آنها موجب موفقیت پیروان خود نیز می شوند.
*آقای جان سی ماکسول از صاحب نظران حوزه رهبری در کتاب خود «۲۱ قانون کلیدی رهبری» بیان می کند تسلط بر مهارت های فنی می تواند باعث موفقیت محدود شما شود ولی آنچه دامنه موفقیت شما را گسترده می کند و سبب اثرگذاری فوق العاده شما می شود، مهارت های رهبری است.
*
*به زبان ساده رهبری به معنای تاثیرگذاشتن روی دیگران، نفوذ در دل آنها و همراه ساختن آنها می باشد. بنابراین زمانی که دیگران به دلخواه خود و نه از روی اجبار، از شما پیروی می کنند و با شما همراه می شوند، شما در حال رهبری کردن هستید.
*براین اساس عنصر کلیدی این تعریف، نفوذ در دل دیگران می باشد. یعنی دیگران رهبر را دوست دارند، او را می پسندند و چون قبولش دارند از وی پیروی می کنند. آنها از وی الهام می گیرند و باور دارند که او می تواند آنها را به خواسته هایشان نزدیک تر کند.
*
رهبری عبارت است از توانایی در اعمال نفوذ بر گروه و سوق دادن آن به هدف های مورد نظر. منبع این قدرت یا اعما

شيوه رهبري بر روي دو محور رسم مي شود و دو پژوهشگر به نام هاي رابرت بليك و جين موتان اين نمودار را ارائه نمودند. آنها بر اين باور بودند كه شبكه مديريت بر اساس شيوه هايي قرار دارد كه مديران به افراد و توليد توجه مي كنند. و اصولاً اين نمودار بر اساس همان دو بعد رفتاري قرار داشت كه دانشگاه اوهايو آن را ابتكار عمل و رعايت كردن حال ديگران ناميد و در دانشگاه ميشيگان آن را كارمندگرا و توليدگرا ناميدند.



شبكه مديريت در نمودار زیر رسم شده است و بدين وسيله بر روي هر محور نه حالت ممكن نشان داده شده است كه در مجموع 81 حالت وجود دارد كه شيوه رهبري مي تواند در يكي از آنها قرار گيرد.

وظيفه رهبر آن است كه مردم يا سازمان خود را از جايي كه هستند به جايي كه نبوده‌اند انتقال دهد.

ل نفوذ جنبه رسمی دارد، همانند تکیه زدن بر مسند مدیریت، در یک سازمان. از آنجا که مقام مدیریت جنبه رسمی دارد و اختیارت به صورت رسمی به وی داده می شود، امکان دارد یک نفر در نتیجه گرفتن یک پست، در یک سازمان نقش رهبری بپذیرد.

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 8367 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 150

حجم فایل:3,754 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252